sjoukjedevries.reismee.nl

Chaos

3 februari 2011

Ik probeer de eerste dag in Paramaribo in een woord te vangen, lastig. Chaos is het eerste woord wat me te binnen schiet.

Na tien uur in het vliegtuig gezeten te hebben en goed verzorgd te zijn door KLM, zijn we dan geland in Suriname. Met m’n wandelschoenen bungelend aan mijn tas en mijn slippers aan het vliegtuig uitgestapt. Het was een gek idee om in februari in een hemdje te lopen. Op het vliegveld zijn we nog gecheckt en gelukkig mochten we door lopen.

Vanuit het vliegtuig zijn we opgehaald door de Roger. Hard zijn we richting de stad gereden, veel tegenstelling gezien. Van arme hutjes tot grote huizen. Kuilen in de weg en vol verbazing de borden ‘drempel’ kunnen lezen. Het is overduidelijk dat we in het buitenland zitten maar ik kan alles lezen, een gekke gewaarwording.

Het huis is heerlijk, hij ziet er echt zo uit als op de foto die op internet stond. Huizen zijn geen huizen zoals ik ze ken. We krijgen nog alle geluiden van buiten mee. De luiken zijn de ramen van Nederland.

De wasmachine moet gevuld worden met emmers water en we hebben een verfrissende ijskoude douche. We hebben allemaal ons eigen bed en we merken dat er nu goed voor ons gezorgd wordt. Roger heeft ons naar de supermarkt gebracht en heeft zelfs het water voor ons getild… een echte man. Fijn want het is het Chinese Nieuwjaar. In Paramaribo betekent het dat veel winkels dicht zijn. Maar gelukkig wist Roger nog wel een supermarkt waar we de eerste boodschappen gedaan met SRD’s. Vleermuizen vinden het blijkbaar leuk om ons huis binnen te vliegen. Lekker boven zitten en zodra wij daar de lamp aan doen, op ons af komen vliegen. Gewapend met kussens en bezem op de vleermuizen af gaan en er achter komen dat ze toch best eng zijn…

Toen kwam het moment dat ik me besefte dat ik hier drie maanden ga wonen. Drie maanden in de warmte, zonder dat het ’s nachts afkoelt. Geen bruine boterhammen met kaas en een glas melk. Ik ga Nederland missen maar ik heb nu ook wel het idee dat ik het hier leuk ga vinden. Ook al zal dat nog even tijd gaan kosten. Morgen maar eens op ontdekkingstocht uit.

Reacties

Reacties

mam

Ha Sjouk,

Fijn om je net weer te horen. Geweldig iets dat skype. Net of je vlak naast me zat... maar we weten wel beter. Vleermuizen zijn nu net je lievelingsdieren niet he?! Maar ze vinden het vast gezellig bij jullie ;-)
De groeten aan Carlijn, Claudia en Berdien.

Liefs en kus van mij (en de rest hier)
mam

Froukje

Haha.. mooi verhaal sjouk!! is wel even wat anders als zilvervisjes hea;) nou je mag blij zijn met je 38 gr. hier is het storm!! bah!! :( ben benieuwd naar de foto's van je huis(je).. ben je al naar de instelling geweest?

veel plezier op je ontdekkingstocht!

dat zwembad zou ik maar vaak gebruiken :P

liefs Froukje

Janita

Heeey Sjouk,

Ik had nog wat van me willen laten horen,VOORDAT je wegging. Maar door alle gekte hier,ben ik dat helemaal vergeten.
Daarom nu maar even een berichtje!!!
Heeeel veeeel plzier daarooo enne.............geniet van alles wat op je pad komt.
Voor je et weet, ben je weer in het koude/saaie NL!!! hihi............

HAVE FUN!!!!

Liefs Janiet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!